درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 08:01   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30454صفحه نخست » گفتگوشنبه، 24 تیر 1396 - 07:38
دکتر امیدعلی مسعودی استاد دانشگاه:     روابط عمومی معرفی خوب برای حقوق شهروندی
شهروندان جامعه ما حقوقی دارند نظیر حق آموزش که طبیعاً در آموزش و پرورش و دانشگاه ها این حق بایستی محفوظ باشد و شهروندان از آن استفاده کنند یا اگر بگوییم حق بر استاندارد که حق استفاده به شهروندان از خدمات و کالاهای استاندارد است اشاره کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومیها چه در سازمان های دولتی یا در بخشی خصوصی و یا سایر نهادها وظایفی دارند که یکی از آنها ایجاد و پل ارتباطی با مخاطبان خود است که مخاطبان ممکن است در حوزه کاری آنها مشتریان شان باشند یا مخاطبانی در حوزه فرهنگ و خدمات باشند.

 

بخشی از کار روابط عمومی ها نیز در ارتباط با ارتباطات درون سازمانی است، شهروندان جامعه ما حقوقی دارند نظیر حق آموزش که طبیعاً در آموزش و پرورش و دانشگاه ها این حق بایستی محفوظ باشد و شهروندان از آن استفاده کنند یا اگر بگوییم حق بر استاندارد که حق استفاده به شهروندان از خدمات و کالاهای استاندارد است اشاره کنیم. این حق زمانی تحقق می یابد که روابط عمومی ها اول این حقوق را خوب معرفی کرده و راه های دستیابی به آن را نیز به شهروندان معرفی کنند. مثلاً اگر خدماتی دریافت کردم مطمئن باشم استاندارد است، مثلاً در آموزش نهادهای مسئول نظیر وزارت علوم نسبت به حقوق شهروندان در حوزه های مختلف است که روش های گوناگونی نیز دارد که این از طریق پیگیری و اطلاع رسانی قابل تحقق است.

 

اینکه در حال حاضر روابط عمومی ها تا چرخه تحقق حقوق شهروندی مخاطبان حرکت کردند و موثر بودند باید گفت یک سری وظایف معمول روابط عمومی هاست اما بیشتر باید به فکر احقاق حقوق شهروندان باشیم. در واقع اگر فلسفه وجودی و کارکردی روابط عمومی ها خوب فهمیده شود و به کسانی که در این عرصه کار می کنند یادآور شویم، خواهیم دید که خیلی کارهای بزرگتری وجود دارد که در مسیر ایجاد حقوق شهروندی در حوزه تخصصی روابط عمومی ها باید انجام گیرد.

 

مثلاً یکی از این ها دریافت بازخورد اقداماتی است که برای مخاطبان انجام داده و باید ارزیابی و مشاهده و درک کنیم. در حال حاضر خیلی از این نظرسنجی ها در فضای مجازی است این نکته که آیا نظرسنجی هایی که در این فضا اتفاق می فتد می تواند به آنچه که در حوزه میدانی رخ می دهد پوشش دهد در حالی که چنین رویکردی باعث شده بخشی از مخاطبان خارج از فضای مجازی به حساب نیامده و رها شوند، در حوزه ارتباطات نمی توان افکارعمومی را فقط در فضای مجازی ملاک قرار داد و بایستی بیشتر روابط عمومی ها نسبت به اطلاع رسانی و احقاق حقوق شهروندی درخصوص اطلاع یابی در همه حوزه ها از چه فضای مجازی و یا حقیقی تلاش بیشتری معطوف دارند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد